광고

충북교육연구정보원, 로블록스 활용 게임?메타버스 제작 연수 진행

메타버스 제작 및 교육활용 위한 교원 연수

임창용 기자 | 기사입력 2021/12/11 [21:12]

【브레이크뉴스 충북】임창용 기자=충청북도교육연구정보원(원장 민경찬)은 도내 초·중등 교원 20명을 대상으로 ‘로블록스(Roblox) 활용 게임?메타버스 제작 연수’를 운영했다.

 

이번 연수는 트렌디한 메타버스(가상세계) 제작 및 교육활용, 로블록스(Roblox) 활용 캐쥬얼한 게임 제작 및 프로그램밍에 관심있는 교원을 대상으로 11일과 12일 주말동안 충북교육연구정보원 소프트웨어교육체험실에서 진행되었다.

 

로블록스((Roblox)는 플랫폼 내에서 다양한 게임을 플레이할 수 있을 뿐만 아니라 로블록스 스튜디오를 이용하여 사용자가 스스로 온라인 게임을 개발?공개할 수 있는 게임 플랫폼으로, 프로그래밍 교육으로도 활용할 수 있다.

 

연수는 로블록스(Roblox) 개념 이해, 로블록스(Roblox) 제작을 위한 스튜디오 기본 활용, 실시간 공동제작(협업) 체험, 간단한 게임 제작 실습과 오징어게임 제작 등 로블록스(Roblox)를 활용하여 프로그램을 직접 제작해 보는 실습 중심으로 구성하였다.

 

민경찬 교육연구정보원장은 “연수를 통해 메타버스의 교육적 활용 방안을 모색하고 에듀테크 교수?학습 전문성을 함양하는 기회가 되길 바라며, 교육연구정보원은 미래교육환경 변화에 선제적 대응할 수 있도록 교원 역량 강화를 위해 지속적으로 노력할 것이다“고 전했다.

 

아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도를 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다. <The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is trying to help you understand. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

 

Chungbuk Education and Research Information Service, Roblox Utilization Game and Metaverse Production Training

Teacher training for metaverse production and educational use

-im changyong reporter

 

Chungcheongbuk-do Education and Research Information Center (President Min Kyung-chan) operated a ‘Roblox-using game/metaverse production training’ for 20 elementary and middle school teachers in the province.

 

This training is for teachers who are interested in creating and programming a trendy metaverse (virtual world) and using Roblox for casual game production and programming over the weekend of the 11th and 12th in the software education experience room of the Chungbuk Education Research Information Center. proceeded

 

Roblox is a game platform where users can not only play various games within the platform, but also develop and publish online games on their own using Roblox Studio, which can also be used as programming education. .

 

The training includes understanding the concept of Roblox, basic use of the studio for Roblox production, real-time co-production (collaboration) experience, simple game production practice and squid game production using Roblox. The program is structured around hands-on practice.

 

Min Kyung-chan, director of the Education Research and Information Institute, said, “I hope that the training will provide an opportunity to explore ways to use the metaverse in education and develop Edutech teaching and learning expertise. We will continue to work hard for it.”

 

 


원본 기사 보기:충북 브레이크뉴스
기사제보 및 보도자료 119@breaknews.com
ⓒ 한국언론의 세대교체 브레이크뉴스 / 무단전재 및 재배포금지
 
  • 도배방지 이미지

광고
광고