코로나19 팬데믹 전파 거점은 이탈리아였다!

독일 바이러스학자 알렉산더 케쿨레(Alexander Kekule)박사 "코로나19 바이러스 균주는 이탈리아 북부지역에서 변이된 바이러스"

이일영 칼럼니스트 | 기사입력 2020/12/02 [13:03]

 

▲ 코흐 곡선(Koch Curve) 공식   출처:google     ©브레이크뉴스

 


26일 독일 공영방송 ZDF TV 마르쿠스 란츠(Markus Lanz) 토크쇼에 출연한 독일 바이러스학자 알렉산더 케쿨레(Alexander Kekule)박사는 현재 급속하게 전파되고 있는 코로나19 바이러스 균주가 이탈리아 북부지역에서 변이된 바이러스라고 말하였다. 이는 지난 1월 말 최초 발생하여 3월 이탈리아 전역에 전파된 바이러스가 특히 이탈리아 북부에서 많은 감염자가 발생한 이후 소강상태를 맞았으나 지난여름부터 다시 확산하면서 변이된 바이러스 종이라는 것이다. 

 

방송은 독일의 대표적 시사주간지 포커스(FOCUS)에 케쿨레 박사가 경고한 크리스마스 바이러스 재난에 대한 특집을 화제로 다루었다. 박사는 코로나19 팬데믹 상황에서 피해가 심하였던 이탈리아 북부도시 상황을 언급하며 강력하게 대응하지 않으면 올해 크리스마스에는 이와 같은 재난을 맞게 될 것으로 전망한 것이다.

 

이와 같은 내용을 중시하며 이탈리아 코로나19 최초 발생 과정을 정리하면 다음과 같다. 지난 1월 29일 이탈리아 최초로 발생한 코로나19 감염자는 중국 우한에서 온 관광객 부부였다. 당시 1월 23일 중국 우한 부부는 밀라노로 입국하여 북부 베로나와 파르마를 거쳐 1월 28일 로마에 도착하였다. 다음날 29일 증상이 나타나 병원에서 바이러스 양성 확인되어 이탈리아 최초 감염자가 발생한 것이다. 이탈리아 방역 당국은 감염 확인 이후 1월 31일 즉시 모든 중국 항공편을 통제하고 비상사태를 선포하였다.

 

이어 2월 초 중국 우한에서 귀국한 이탈리아 남성이 양성 확인되어 입원하였다. 또한, 2월 21일 북부 롬바르디와 베네토에서 감염자가 연속 발생하면서 2월 22일 최초 사망자가 생겨났다. 이후 3월 초 이탈리아 전국에 코로나19 바이러스 감염자가 폭증하기 시작한 것이다. 여기서 잠시 1월 29일 이탈리아에서 최초로 확진된 중국 관광객 부부에 앞서 모든 국경이 맞닿은 유럽 전역에서의 최초 발생 상황은 다음과 같다.

 

유럽 최초 감염은 1월 24일 프랑스 보르도지역에서 발생하였다. 그는 발생지 중국 우한에 가족이 있는 프랑스 시민권자인 48세 중국인 남성이었다. 1월 13일 우한에 도착하여 15일 가족을 만난 이후 22일 프랑스에 돌아와 24일 확진된 것이다. 이에 앞서 1월 18일 우한에서 출발하여 19일 파리에 도착한 31세의 중국 남성과 30세 중국 여성 관광객 커플이 19일 남성에게서 여러 증상이 나타났고 23일 여성 관광객도 같은 증상이 나타나 1월 24일 확진 판정을 받아 파리 18구 비샤(Bichat)에 소재한 병원에 격리된 사실에서 엄밀하게 최초 발생은 이와 같은 관광객 커플이었다.

 

이어 1월 28일 중국 후베이에서 온 80세 중국 관광객이 양성 확진을 받았다. 다음 날 29일 그의 딸(50)이 양성 판정을 받아 격리되면서 2월 14일 80세 관광객은 사망하였다. 이는 코로나19 발생 후 아시아 지역 밖에서의 첫 사망 사례였다. 이어 1월 30일 코로나19 환자와 접촉한 의사가 양성 판정을 받았다. 당시 프랑스는 에어 프랑스 베이징과 상하이노선 1일 1회 항공편을 제외한 중국 항공 노선을 모두 중단하였다. 이후 2월 7일 이탈리아 북부 롬바르디아를 다녀온 프랑스 남성 확진과 롬바르디아를 여러 차례 방문하였던 스트라스부르그  거주 36세 남성이 2월 26일 양성 확진되었다. 이는 프랑스에 이탈리아를 통한 감염이 확인된 최초 기록이다.

 

이와 같은 프랑스는 65,273,511명의 인구를 가진 나라로 12월 2일 현재 2,230,571명이 감염되어 인구대비 (3.40%)의 높은 감염률을 나타내고 있다. 특히 주목되는 내용은 세계에서 가장 낮은 완치율 7.3%이다. 이는 미생물학의 아버지로 평가받는 프랑스 화학자 파스퇴르에 의하여 1887년 설립된 파스퇴르연구소에서부터 수많은 국책 연구소와 글로벌 제약사가 즐비한 프랑스로서는 믿기 어려운 대목이다.

 

이와 같은 프랑스는 우리나라가 2월 말부터 3월까지 대구 신천지교회 집단 감염사태를 맞았던 상황과 유사한 점이 있다. 바로 3월 3일부터 프랑스에서 발생한 복음주의 집회 집단 감염 상황이다. 당시 집회에 참여한 7명의 의사 감염에서부터 스트라스부르그 모 병원 간호사에 의하여 동료 의료진 집단 감염사태가 일어났다. 당시 언론을 살펴보면 2,000여 명의 집회 참석자 감염 가능성을 언급하였다. 당시 프랑스는 역학 추적 불가라는 문제점을 드러냈다. 이에 2차, 3차 감염으로 이어지는 경로를 차단하지 못하였다. 결국 휴교령이 내려졌으며 3월 11일 세계보건기구는 팬데믹을 선언하였던 내용과 무관하지 않다. 나아가 이와 같은 조기 방역 실패가 현재 세계에서 가장 낮은 완치율(7.3%)을 빚어낸 사실과 개연성이 있다.

 

이와 함께 살펴볼 내용은 독일 남동부 알프스산맥 북쪽 바이에른의 주도 뮌헨에서 1월 27일 독일 최초의 코로나19 확진 환자가 발생한 사실이다. 이는 중국 상하이 출신 남성이 우한의 부모와 접촉한 이후 독일 뮌헨의 한 회사에 비즈니스 목적으로 입국하여 미팅한 후의 일이었다. 이후 2월 11일까지 연이은 집단 감염이 일어나면서 2월 24일 독일 보건부 장관은 코로나19 바이러스의 독일 발생 사실을 공식 발표하였다.

 

또한, 유럽의 강국 영국은 유일하게 완치자 공개와 감염자 신상을 공개하지 않는 나라이다. 이와 같은 영국에서 최초로 확인된 공식 감염자는 1월 31일 노스요크셔 주 도시 요크의 호텔에 투숙한 중국인 관광객 2명의 가족이었다. 이어 2월 6일 휴양지 브라이튼에서 싱가포르와 프랑스를 거쳐 귀국한 남성이 확진되었다.

 

이처럼 유럽 최초로 프랑스와 독일과 영국에서 발생한 코로나19 감염 상황과 이어 대규모 감염이 발생한 이탈리아 감염 원인은 중국 우한이었다. 그러나 여기서 주시해야 할 내용이 있다. 이탈리아는 2월 21일 이탈리아 북부에서 감염자가 확인된 이후 주요한 도시들을 봉쇄하였으나 감염자가 속출하자 3월 8일 롬바르디아 전역과 북부 14개 주를 봉쇄하고 다음 날 3월 9일 이탈리아 전역을 봉쇄하는 강력한 조처를 내렸다. 이어 11일부터 마켓과 약국을 제외한 모든 상업 활동이 금지되었다. 이와 같은 조처에도 대규모 감염이 발생하면서 이탈리아 정부는 3월 21일 모든 산업의 폐쇄와 록다운(이동 제한조치)을 발동하였다.

 

당시 이탈리아 북부에서 급속하게 전파된 코로나19 바이러스는 그 전파력이 유독 강하였다. 특히 롬바르디아와 베네토주에서 많은 감염자가 발생하였다. 당시 역학조사가 밝힌 슈퍼전파자는 밀라노 남동쪽 70km 인근 코도뇨에 거주하는 남성이었다. 그가 입원한 병원에서 접촉한 의료진과 환자들이 집단 감염되었지만, 정작 슈퍼 전파자의 감염경로는 밝혀지지 않았다.  문제는 이와 같은 이탈리아 북부에서 급속하게 퍼져나간 코로나19 바이러스가 유럽 전역의 주요한 감염원이었던 사실이다. 이는 다음과 같은 내용을 통하여 분명하게 살펴진다.

 

벨기에는 2020년 2월 4일 중국 후베이(우한)에서 송환된 9명의 벨기에 국민 중 한 명이 양성으로 확인되었다. 그러나 코로나19 바이러스 전파가 집단으로 시작된 것은 2월 말부터 이탈리아 북부로 스키여행을 다녀온 이들에 의해서였다. 오스트리아는 2월 25일 이탈리아 롬바르디아를 여행한 24세 남성과 24세 여성 커플이 최초로 확진되었다. 이어 그리스 첫 확진자는 2월 26일 이탈리아 북부를 다녀온 38세 여성이었다. 이어 다음날 27일 확진자의 9살 아들이 확진되었으며, 이탈리아를 여행한 40세 여성이 확진되었다. 아이슬란드의 첫 확진자는 2월 28일 확인된 40대 남성이었다. 그는 이탈리아 북부 파가넬라 고원 안달로에 스키 여행을 갔다가 2월 22일 돌아와 뒤늦게 확진된 것이다. 네덜란드의 2월 27일 첫 확진자는 이탈리아 롬바르디아 지역을 여행하였던 56세 남성이었다.

 

스위스 첫 확진은 2월 25일 발생하였으며 이는 이탈리아 밀라노를 방문한 70세 남성이었다. 노르웨이 첫 확진은 2월 26일 중국에서 귀국한 여성이었다. 이어 다음날 27일 3명이 연속 확진되었다. 그중 오슬로에 거주하는 2명은 이탈리아를 다녀왔으며 오슬로 교외 베룸에 거주하는 다른 한 명은 이란과 연관된 확진이었다.

 

이와 같은 맥락에서 더욱 주시 되는 나라는 스페인이다. 스페인 첫 확진은 1월 31일 카나리아섬을 여행한 독일 관광객이었다. 이후 많은 이탈리아 연관 확진이 있지만, 결정적인 요인은 2월 19일 이탈리아 밀라노 산시로 스타디움에서 열린 UEFA 챔피언스 리그 16강 1차전에서 격돌한 스페인 발렌시아와 이탈리아 베르가모 연고 구단 아탈란타 경기였다. 당시 이탈리아 북부 베르가모 응원단과 스페인 발렌시아 응원단 2,500여 명의 집단 참관은 이탈리아와 함께 스페인 대유행의 결정적인 원인이었다. 이어 아드리아해 연안의 크로아티아 첫 확진 또한, 2월 25일 이탈리아 밀라노에서 귀국한 26세 남성이었다. 그는 아탈란타와 발렌시아 챔피언스 경기를 관전하기 위하여 19일부터 21일까지 밀라노에 체류하였다. 이어 발칸반도 내륙의 나라 북마케도니아 첫 확진도 2월 26일 이탈리아에서 한 달 동안 체류하고 돌아온 50세 여성이었다. 2월 29일 확인된 아일랜드 첫 확진도 이탈리아 북부를 여행하고 입국한 미국 남성이었다.

 

이어 이베리아반도 끝을 지키는 포르투갈 3월 2일 첫 확진도 이탈리아 북부에서 휴가를 마치고 돌아온 의사와 스페인에서 입국한 남성 노동자였다. 이어 피레네산맥에 위치한 작은 나라 안도라도 이탈리아 밀라노에서 귀국한 20세 남성에 의해서 3월 2일 첫 확진이 기록되었다. 동유럽 우크라이나 3월 3일 첫 확진도 이탈리아를 여행하고 돌아온 남성이었다. 그는 루마니아 공항에 내려 자동차로 귀국하였다. 이어 슬로베니아의 3월 4일 첫 확진은 이탈리아를 거쳐 모로코를 다녀온 60세 남성이었다. 3월 5일 발칸반도 내전의 나라 보스니아 첫 확진은 이탈리아에서 일하는 남성과 함께 귀국한 자녀 중 아들이었다.

 

3월 6일 중부 유럽의 슬로바키아 첫 확진은 52세 남성으로 그의 아들이 이탈리아 베네치아를 다녀온 원인이었다. 다음날 3월 7일 부인과 베네치아를 다녀온 아들이 연이어 양성 확진되었다. 3월 7일 동유럽 내륙의 몰도바공화국 첫 확진은 이탈리아에서 돌아온 여성이었다. 지중해 시칠리아섬 남쪽의 작은 섬나라 몰타의 3월 7일 첫 확진은 이탈리아 트렌티노에 휴가를 다녀온 부부와 12세 딸의 가족 감염이었다. 이어 3월 8일 발칸반도 알바니아 공화국 첫 확진도 이탈리아 피렌체를 여행하고 입국한 남성과 성인 아들이었다. 3월 11일 터키 첫 확진은 독일을 여행하고 귀국한 남성이었다.

 

북유럽 발트 3국 최북단의 나라 에스토니아 2월 27일 첫 확진은 이란 출신의 영주권자 남성이었다. 이후 3월 4일과 5일 에스토니아의 가장 큰 사례마 섬에서 개최된 유럽배구연맹(CEV) 컵 챌린지라운드에 참가한 이탈리아 프로 배구 클럽 파워발리 밀라노(Power Volley Milano)선수단에 의하여 집단 감염이 발생하였다. 

 

러시아의 1월 31일 첫 확진은 만주행 횡단 열차와 시베리아 횡단 열차가 합류하는 도시 치타와 시베리아 서부도시 튜멘에서 중국인에 의하여 확인되었다. 이후 이탈리아에서 휴가를 보내고 2월 23일 귀국한 러시아 청년이 27일 입원하면서 확진되었으나 정부는 3월 2일 모스크바 첫 확진 환자로 공식 발표하였다. 이어 2월 29일 상트페테르부르크 의과대학 이탈리아 학생이 이탈리아에서 돌아와 3월 2일 입원하면서 확진되었다. 이후 3월 6일 모스크바에서 확진된 5명과 노브고로드 1명 확진 모두 이탈리아가 감염원이었다. 
   
이와 같은 내용에서 살펴지는 주요한 사실은 지난해 말 중국 우한에서 발생한 코로나19 바이러스가 이탈리아를 거점으로 유럽 전역에 전파된 사실이다. 이에 전파력이 더욱 강력한 이탈리아 코로나19 변이종에 대한 재난을 경고한 독일 바이러스학자 알렉산더 케쿨레 박사의 전언이 크게 느껴진다. 물론 이에 대한 명확한 학술적인 근거는 제시되지 않았다. 이에 앞서 스위스 바젤 대학과 스페인 연구팀이 A222V로 불리는 전파력이 강한 변이 코로나19 바이러스 20A.EU1의 확산을 경고한 사실을 주시하게 된다. 연구팀은 현재까지 밝혀진 SARS-CoV-2 바이러스와 전혀 다른 변이종으로 바이러스 스파이크(S) 단백질 222번째 아미노산이 알라닌(A)에서 발린(V)으로 변이된 6개 이상의 돌연변이를 품고 있다고 보고하였다. 이와 같은 코로나19 바이러스 팬더믹을 낳은 전파 거점이 이탈리아였다는 사실과 급속한 전파의 실체를 방역에 대한 교훈으로 삼아야 할 것이다. 

 

현재 세계는 평균기온 27도를 넘나드는 뜨거운 적도 대륙과 얼어붙은 동토의 남극과 북극을 구분하지 않는 코로나19 바이러스 감염 상황이 너무나 엄중하다. 가장 극명하게 살펴지는 내용은 12월 2일 현재 세계 최강 미국은 인구대비 감염률이 4.26%이다. 이는 미국 시민 25명 중 1명 넘게 코로나19에 감염되었음을 말한다. 더욱 심각한 내용은 유럽을 대표하는 문화와 예술의 강국 프랑스는 인구대비 감염률 3.41%와 완치율 7.3%로 세계에서 가장 낮은 완치율을 나타내고 있다.

  

필자는 이와 같은 관점에서 이탈리아를 거점으로 유럽 전역에 전파된 코로나19 바이러스의 진행 일자별로 분리된 바이러스 문헌적 자료를 확보하려 노력하였다. 그러나 전문 분야 종사자가 아닌 관계로 실질적인 접근이 불가능하였다. 전문적으로 바이러스를 분자생물학적 관점에서 생물학의 유전적 구조와 특성에 주력하여 연구하고 있지만, 필자는 수학적 관점에서 객관적인 정량과 상대적 평가를 중시하는 정성의 균형을 바탕으로 위상수학 개념에서 프랙탈 이론이 품은 구조적인 기하학 등식을 수학적으로 계산하여 실마리를 찾아보려는 비전문적인 무모한 의지가 앞선 까닭이었다.

 

▲ 이일영  칼럼니스트. ©브레이크뉴스

이는 가장 미세한 바이러스의 구조적 비밀이 세포가 아닌 부분과 전체가 동일하게 덩어리진 사실과 반드시 살아있는 생명체를 매개로 자기 복제를 통하여 생존하는 실체에서 수학적 연구의 당위성이 있다. 바로 자기 유사성(self-similarity)을 통한 순환 구조를 끝없이 반복하며 오묘한 구조의 실체를 생성하는 프랙탈 이론의 수학적 해법에서 인류의 재난을 빚어낸 바이러스의 실체를 해체해 보고 싶었다. 특히 스웨덴의 철학자이며 수학자인 헬게 폰 코흐에 의하여 정립된 코흐 곡선(Koch Curve)이 프랙탈 구조의 입체와 공간적 도형의 바탕인 사실에서 그 수학적 해체와 계산은 바이러스의 비밀과 분명한 개연성을 가지고 있다는 생각이었다. 특히 바이러스 재난을 극복하려는 예방 백신과 치료제 개발에 주력하는 인류의 노력이 예측 할 수 없는 돌연변이라는 복병에 대응할 수 있는 분명한 논리라는 생각이 오래도록 필자의 가슴을 흔들었다. artwww@naver.com

 

*필자: 이일영
한국미술센터 관장. 칼럼니스트, 시인

 

*아래는 위 기사를 구글 번역기로 번역한 영문 기사의 [전문]이다. [Below is the [full text] of an English article translated from the above article with Google Translate.]

 

Dr. Alexander Kekule, a German virologist who appeared on the German public broadcaster ZDF TV's Markus Lanz talk show on the 26th, said that the virus strain, which is currently spreading rapidly, is a virus that has mutated in northern Italy. . This means that the virus that first occurred at the end of last January and spread throughout Italy in March, especially in northern Italy, was lulled after many infections, but it is a virus species that has been mutated as it spread again from last summer.

 

The broadcast featured a special feature on the Christmas virus disaster, which Dr. Kekulele warned in FOCUS, Germany's leading current affairs magazine. The doctor mentioned the situation in the city of northern Italy, which was severely damaged during the Corona 19 pandemic, and predicted that if he did not respond strongly, such a disaster would occur this Christmas.

 

Focusing on these contents, the first outbreak of Corona 19 in Italy is as follows. The first person infected with Corona 19 in Italy on January 29 was a tourist couple from Wuhan, China. At that time, on January 23, the Chinese Wuhan couple arrived in Milan, passed through Verona and Parma in the north, and arrived in Rome on January 28. The next day, symptoms appeared on the 29th, and the virus was confirmed positive in a hospital, and the first infection occurred in Italy. The Italian quarantine authorities immediately controlled all Chinese flights and declared an emergency on January 31 after the infection was confirmed.

 

In early February, an Italian male returning from Wuhan, China, was confirmed positive and hospitalized. In addition, on February 21, a series of infections occurred in northern Lombardi and Veneto, resulting in the first death on February 22. After that, in early March, the number of people infected with the corona 19 virus began to surge all over Italy. Here, on January 29th, prior to the first confirmed Chinese tourist couple in Italy, the first outbreaks across all borders of Europe are as follows.

 

The first European infection occurred on January 24 in Bordeaux, France. He was a 48-year-old Chinese male, a French citizen with a family in Wuhan, China. After arriving in Wuhan on January 13 and meeting his family on the 15th, he returned to France on the 22nd and was confirmed on the 24th. Prior to this, a 31-year-old Chinese man and a 30-year-old Chinese female tourist couple, who departed from Wuhan on January 18 and arrived in Paris on the 19th, had several symptoms in the male on the 19th, and the same symptoms as the female tourists on the 23rd. Strictly the first outbreak was a couple of tourists like this in the fact that they were confirmed confirmed and quarantined in a hospital in Bichat, Paris' 18th district.

 

On January 28, an 80-year-old Chinese tourist from Hubei, China, was confirmed positive. The next day, his daughter, 50, was tested positive and quarantined, and on February 14, an 80-year-old tourist died. This was the first case of death outside Asia after the outbreak of Corona 19. On January 30, a doctor who had contact with a patient with Corona 19 was tested positive. At the time, France stopped all air routes to China except Air France Beijing and Shanghai once daily flights. On February 7th, a French man who visited Lombardy in northern Italy was confirmed, and a 36-year-old man living in Strasbourg who visited Lombardy several times was confirmed positive on February 26th. This is the first record of an Italian infection in France.

 

France is a country with a population of 65,273,511, and as of December 2, 2,230,571 are infected, showing a high infection rate compared to the population (3.40%). Of particular note is the world's lowest cure rate of 7.3%. This is an unbelievable point for France, where many state-run research institutes and global pharmaceutical companies are located, from the Pasteur Institute established in 1887 by Pasteur, a French chemist who is considered the father of microbiology.

 

France has similarities to the situation in which Korea faced a group infection at the Shincheonji Church in Daegu from the end of February to March. It is the situation of group infection of evangelical rallies in France from March 3rd. At that time, a group infection with fellow medical staff occurred by a nurse at a hospital in Strasbourg, from the infection of 7 doctors who participated in the rally. In the press at the time, more than 2,000 attendees mentioned the possibility of infection. At the time, France revealed the problem of the inability to trace dynamics. As a result, it was not possible to block the path leading to secondary and tertiary infection. In the end, an order for school closure was issued, and the World Health Organization on March 11 is not irrelevant to the contents of the pandemic declaration. Furthermore, there is a possibility and the fact that such an early quarantine failure has resulted in the world's lowest cure rate (7.3%).

 

Along with this, we will look at the fact that the first corona19 confirmed patient in Germany occurred on January 27 in Munich, the capital of Bavaria, north of the Alps in southeastern Germany. This came after a man from Shanghai, China, had contacted his parents in Wuhan, and then entered a company in Munich, Germany for business purposes and met. Subsequent outbreaks continued until February 11, and on February 24, the German Ministry of Health officially announced the outbreak of the Corona 19 virus in Germany.

 

In addition, the UK, a powerhouse in Europe, is the only country that does not disclose the information of those who have been cured or who have been infected. The first officially confirmed infection in the UK was the family of two Chinese tourists who stayed at a hotel in York, the North Yorkshire city on January 31. On February 6th, a man who returned home via Singapore and France at the resort Brighton was confirmed.

 

As such, Wuhan, China, was the first cause of the Corona 19 infection in France, Germany, and the UK, followed by a large-scale infection in Italy. However, there is something to watch out for here. Italy blocked major cities after the infection was confirmed in northern Italy on February 21, but as infections continued, the whole of Lombardy and 14 provinces in the north were blocked on March 8, and the next day, on March 9. I got down. From the 11th, all commercial activities except markets and pharmacies were banned. As a result of the outbreak of large-scale infections despite such measures, the Italian government initiated a lockdown and lockdown of all industries on March 21st.

 

At that time, the Corona 19 virus, which spread rapidly in northern Italy, had a very strong spread. In particular, many infections occurred in Lombardy and Veneto. At the time, the super-propagator revealed by an epidemiological investigation was a man living in Codono, 70 km southeast of Milan. The medical staff and patients he contacted at the hospital he was hospitalized were group infected, but the route of infection by the super spreaders was not known. The problem is that the corona 19 virus, which spread rapidly in northern Italy, was a major source of infection across Europe. This is clearly examined through the following content.

 

In Belgium, on February 4, 2020, one of nine Belgian nationals repatriated from Hubei (Wuhan), China, was confirmed positive. However, the spread of the Corona 19 virus began as a group by those who had been on a ski trip to northern Italy from the end of February. On February 25, Austria was the first to be confirmed with a 24-year-old male and 24-year-old female couple who traveled to Lombardy, Italy. The first confirmed case in Greece was a 38-year-old woman who visited northern Italy on February 26th. The next day, the 9-year-old son of the confirmed patient was confirmed, and a 40-year-old woman who traveled to Italy was confirmed. The first confirmed case in Iceland was a man in his 40s, confirmed on February 28th. He went on a ski trip to Andalo on the Paganella Plateau in northern Italy, and returned on February 22 and was confirmed late. The first confirmed case on February 27 in the Netherlands was a 56-year-old man who traveled to Lombardy, Italy.

 

The first confirmed case in Switzerland occurred on February 25th, a 70-year-old man visiting Milan, Italy. Norway's first confirmation was a woman who returned home from China on February 26th. On the next day, on the 27th, 3 people were confirmed in a row. Two of them living in Oslo have been to Italy, and the other living in Berum, a suburb of Oslo, was confirmed by Iran.

 

In this context, Spain is the more watched country. The first confirmation in Spain was a German tourist who traveled to the Canary Islands on January 31. Since then, there have been many confirmed connections to Italy, but the decisive factor was the match between Valencia, Spain and Atalanta, a club based in Bergamo, Italy, in the first leg of the UEFA Champions League Round of 16 held at the Sansiro Stadium in Milan, Italy on February 19. At that time, a group of 2,500 cheering squads from Bergamo in northern Italy and Valencia in Spain were the decisive cause of the Spanish pandemic along with Italy. The first confirmation of Croatia on the coast of the Adriatic was also a 26-year-old man who returned home from Milan, Italy on February 25. He stayed in Milan from the 19th to the 21st to watch Atalanta and the Valencia Champions match. The first confirmation of North Macedonia, a country in the interior of the Balkans, was also a 50-year-old woman who returned from Italy for a month on February 26th. The first confirmation of Ireland confirmed on February 29 was an American man who traveled to northern Italy and entered the country.

 

 

The first confirmation on March 2 in Portugal, which is observing the end of the Iberian Peninsula, was a doctor who returned from vacation in northern Italy and a male worker who arrived in Spain. Then, the first confirmation was recorded on March 2 by a 20-year-old man who returned from Milan, Italy, a small country located in the Pyrenees Mountains. Eastern Europe, Ukraine, the first confirmation on March 3 was a man who traveled to Italy and returned. He got off at the Romanian airport and returned home by car. The first confirmed on March 4 in Slovenia was a 60-year-old man who traveled to Morocco via Italy. On March 5th, Bosnia, a country in the Balkans, was the first to be confirmed as the son of a child who returned home with a man working in Italy.

 

The first confirmation of Slovakia in central Europe on March 6 was a 52-year-old male who had been to Venice, Italy. On March 7, the next day, his wife and son who had been to Venice were confirmed positively. On March 7, the first confirmation of the Republic of Moldova in eastern Europe was a woman who returned from Italy. The first confirmation on March 7 in Malta, a small island country south of the Mediterranean island of Sicily, was a family infection of a couple and their 12-year-old daughter, who were on vacation in Trentino, Italy. The first confirmation of the Balkans and the Albanian Republic on March 8 was a male and adult son who traveled to Florence, Italy and entered the country. Turkey's first confirmation on March 11 was a man who traveled to Germany and returned to Korea.

 

Estonia, the northernmost country in the Nordic Baltic States, the first confirmation on February 27 was a permanent resident male from Iran. Subsequently, on March 4 and 5, a mass infection occurred by the Italian professional volleyball club Power Volley Milano, who participated in the European Volleyball Federation (CEV) Cup Challenge Round held on the largest island of Yeoma in Estonia.

 

The first confirmation of Russia on January 31 was confirmed by Chinese in Chita, a city where trans-Manchuria trains and trans-Siberian trains merge, and Tyumen, a western Siberian city. Afterwards, a Russian young man who returned to Korea on February 23 after vacationing in Italy was hospitalized on the 27th and was confirmed, but the government officially announced it as the first confirmed patient in Moscow on March 2. On February 29, an Italian student at the St. Petersburg Medical University returned from Italy and was hospitalized on March 2. On March 6th, Italy was the source of infection for all 5 confirmed cases in Moscow and 1 confirmed Novgorod.

    

The main fact to be examined in this context is the fact that the Corona 19 virus that occurred in Wuhan, China at the end of last year, spread throughout Europe based in Italy. Accordingly, the message of German virologist Dr. Alexander Kekulele, who warned of the disaster about the Italian Corona 19 mutant, which is more powerful, is felt greatly. Of course, no clear academic evidence has been presented. Prior to this, it was noted that a research team at the University of Basel in Switzerland and a Spanish research team warned of the spread of the corona 19 virus 20A.EU1, a mutant with strong transmission power called A222V. The research team reported that the virus spike (S) protein 222nd amino acid was mutated from alanine (A) to valine (V), which is a completely different variant from the SARS-CoV-2 virus that has been identified to date. The fact that Italy was the base for spreading the corona 19 virus pandemic and the reality of rapid spread should be taken as lessons for quarantine.

 

At present, the world is very severely infected with the Corona 19 virus, which does not distinguish between the hot equatorial continent with an average temperature of over 27 degrees Celsius and the Antarctica and the North Pole of frozen frozen land. The most obvious thing is that as of December 2, the world's strongest US has an infection rate of 4.26% relative to the population. This means that more than 1 in 25 U.S. citizens have been infected with Corona 19. More seriously, France, a country that represents Europe's leading culture and arts, has the lowest cure rate in the world with an infection rate of 3.41% and a cure rate of 7.3% compared to the population.

 

From this point of view, I tried to secure the virus literature data separated by date of progress of the Corona 19 virus spread across Europe based in Italy. However, since he was not a professional field worker, practical access was not possible. Specially, I study viruses by focusing on the genetic structure and characteristics of biology from a molecular biological point of view, but from a mathematical point of view, the structure of fractal theory in the concept of topology based on a balance of qualitative emphasis on objective quantification and relative evaluation. This was the reason for the unprofessional reckless will to find clues by mathematically calculating geometric equations.

 

 

This is the fact that the structural secret of the finest virus is the fact that non-cell parts and the whole are the same, and there is a legitimacy for mathematical research in the reality that survives through self-replication through a living organism. I wanted to deconstruct the reality of the virus that caused the human disaster from the mathematical solution of the fractal theory that creates the reality of a subtle structure by endlessly repeating the circular structure through self-similarity. In particular, in the fact that the Koch Curve, established by the Swedish philosopher and mathematician Helge von Koch, is the basis of the three-dimensional and spatial figures of the fractal structure, it was thought that the mathematical decomposition and calculation had a secret and clear probability of the virus. . In particular, the thought that humanity's efforts to develop preventive vaccines and treatments to overcome the viral disaster was a clear logic to cope with the ambush of unpredictable mutations shook my heart for a long time. artwww@naver.com

 

  
기사제보 및 보도자료 119@breaknews.com
ⓒ 한국언론의 세대교체 브레이크뉴스 / 무단전재 및 재배포금지
 

이 기사를 후원하고 싶습니다.

독자님의 작은 응원이 큰 힘이 됩니다.
후원금은 인터넷 신문사 '브레이크뉴스' 발전에 쓰여집니다.
닉네임 패스워드 도배방지 숫자 입력
내용
기사 내용과 관련이 없는 글, 욕설을 사용하는 등 타인의 명예를 훼손하는 글은 관리자에 의해 예고 없이 임의 삭제될 수 있으므로 주의하시기 바랍니다.
 
광고


광고